Ontbijten En Eten Met Een Koolhydraatarm Dieet

koolhydraatarm ontbijten

Als je een koolhydraatarm dieet volgt, hoe moet dat dan met het ontbijt? Brood, muesli, cornflakes of crackers is namelijk allemaal koolhydraatrijke voeding.

In dit artikel bekijken wij hoe je kunt ontbijten met een koolhydraatarm dieet, hoe je zelf koolhydraatarm brood kunt maken en gaan wij je laten kennis maken met het koolhydraatarm dieet weekmenu.

Wat is een koolhydraatarm dieet?

Laten we eerst eens kijken naar het dieet, wat is het eigenlijk? Als je ervoor kiest om een dergelijk dieet te doen dan is het de kunst om zo min mogelijk koolhydraatrijke producten te nuttigen. Je kunt het koolhydraatarm dieet prima gebruiken om af te vallen bijvoorbeeld. Omdat je producten eet met weinig koolhydraten kun je snel de nodige kilo’s kwijtraken.

Bepaalde producten bevatten weinig koolhydraten. Natuurlijk moet je wel weten welke producten dit zijn. Als je in de supermarkt alle etiketten moet gaan lezen ben je na een aantal uren boodschappen doen nog niet klaar. Om je te helpen noemen wij een aantal producten die weinig koolhydraten bevatten, zo kun je ze eigenlijk direct al in huis halen.

– Fruit en groente
– Zaden, noten en pitten
– Specerijen en Kruiden
– De kiemen van groeten en zaden
– Vis, vlees en eieren
– Fruit en groente
– Natuurlijke oliën
– Peulvruchten

Deze producten zijn allemaal koolhydraatarm, je kunt ze dus zonder problemen eten als je een koolhydraatarm dieet wilt volgen. Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van een dergelijk dieet? Dat je er snel mee kunt afvallen hebben we gezien, maar gelukkig kent het dieet nog meer voordelen. Wij noemen ze graag even.

– Geen darmklachten meer
– Verbetering van de bloedsuikerspiegel
– Geen hongergevoel meer, voorkomt snaaien
– Snellere vetverbranding
– Meer energie
– Tot zo’n 2 kilo per week afvallen

Koolhydraatarm dieet ontbijt

Als je wilt beginnen met een koolhydraatarm dieet dan is het handig om wat recepten te hebben. De producten met weinig koolhydraten heb je gezien, maar hoe zit het met de recepten? Het is wel zo handig als je alvast een recept hebt voor een koolhydraatarm dieet ontbijt bijvoorbeeld. Gelukkig is het samenstellen van een dergelijk ontbijt niet heel ingewikkeld. Wat heb je er precies voor nodig? Koop een pak yoghurt of Griekse yoghurt. Schenk de yoghurt in een kommetje. Je kunt naast de yoghurt ook nog rookkaas crackers of lijnzaadcrackers eten. Een gebakken eitje bevatten overigens ook weinig koolhydraten, die kun je ook gebruiken voor het ontbijt. Het ei koken is trouwens ook prima, ook dat past binnen het dieet.

Koolhydraatarm brood

Je hebt net kunnen lezen hoe je zelf een ontbijt kunt samenstellen met weinig koolhydraten. Misschien eet je toch liever een boterham. Geen enkel probleem, want een koolhydraatarm brood heb je namelijk zo gemaakt! Wij willen je graag vertellen hoe je dit het paste kunt aanpakken. Laten we eerst kijken naar de benodigde ingrediënten die je nodig hebt.
– 4 eierenkoolhydraatarm brood
– 180 gr flaxseed meal
– 50 gr amandelmeel
– 45ml water
– ½ el zout
– 1 el bakpoeder

Zodra je de ingrediënten hebt kun je aan de slag met het bakken van het brood. Zorg er eerst voor dat de oven is voorverwarmd op 200 graden. Gebruik vervolgens een schaal op de eieren in te kloppen, voeg ook het water toe. Pak een tweede schaal en doe daar de amandelpoeder, flaxseed meal, zout en bakpoeder in. Meng alles goed door elkaar heen (met je handen). Combineer nu beide schalen en mix het goed. Doe het mengsel in een broodvorm, het is nu klaar om de oven in te gaan! Het duurt ongeveer 20-25 minuten voordat het brood klaar is. Nadat je het hebt laten afkoelen is je koolhydraatarm brood klaar!
Koolhydraatarm dieet weekmenu

Als je van plan bent om een koolhydraatarm dieet te gaan volgen dan is het verstandig om gebruik te gaan maken van een zogenaamd koolhydraatarm dieet weekmenu. Elke dag zelf bedenken wat je moet gaan eten kost namelijk behoorlijk wat tijd en moeite. Door gebruik te maken van een weekmenu hoef je hier zelf niet meer over na te denken. Het enige dat je moet doen is zelf de ingrediënten halen waar je vervolgens lekkere maaltijden mee kunt maken. Zo kun je zonder al teveel moeite elke dag weer genieten van een heerlijk koolhydraatarme maaltijd. In de ochtend, middag en avond profiteren je steeds weer van de voordelen van het koolhydraatarm dieet.

Laat een reactie achter